Social mediakanalen
Social mediakanalen
Er zijn verschillende social mediakanalen waarmee je een extra service als bedrijf zijnde kunt aanbieden.
Daarnaast kun je ook via de meeste socials adverteren.
Het grote voordeel in vergelijking tot Google ADS is dat je bij Facebook en Instagram je doelgroep kunt specificeren op geslacht en/of leeftijd.

Via twitter deel je korte informatieve berichten of product eigenschappen.
Het aantal maximale tekens wat je mag gebruiken is van 140 naar 280 veranderd.
Dit is een mooi aantal om jouw product of dienst mee onder de aandacht te brengen.
Twitter ADS biedt meer dan 20 product opties om zo goedkoop en effectief mogelijk te kunne adverteren.
Ook bieden zij zogenaamde targeting tools aan zodat je snel in contact kunt komen met invloedrijke bedrijven.
Daarnaast kun je de gegevens ook analyseren en heb je een duidelijk overzicht wat klanten binnen haalt en wat nog verbeterd moet worden.

Doordat Twitter advertenties kort maar krachtig zijn kijken veel meer mensen via dit kanaal.
Twitter zelf geeft aan dat het 26% meer oplevert dan bij andere social media kanalen geeft.
Maar dit is een wereldwijd getal onze ervaring is dat je in Nederland beter via Facebook en Instagram kan adverteren.
Wij Nederlanders zijn meer van het visuele.
Facebook/Instagram
Snel en effectief adverteren via kanalen zoals Facebook of Instagram.
Ook kun je met deze 2 kanalen een koppeling maken zodat je facebook posts ook op Instagram worden gepubliceerd of andersom.
Het gebeurd niet automatisch maar je kan wel 2 maanden vooruit je advertenties alvast inplannen.
In vergelijking tot Google ADS haal je hier meer uit je marketingbudget.
Dit komt omdat jij bepaald wie het te zien krijgt man of vrouw of een bepaalde leeftijd.
Zo heb je geen onnodige kosten aan mensen die wellicht niet geïnteresseerd zijn of niet binnen de doelgroep passen.

Hierdoor werk je zo efficiënt mogelijk en bespaar je op de kosten die je weer voor nieuwe klanten werven kunt gebruiken.
Je bereikt met het zelfde budget dus een groter publiek en de doelgroep past ook bij het product.
Dit leid tot meer verkopen!
Whatsapp Business
Sinds Facebook Whatsapp heft overgenomen onderzoekt het de mogelijkheden om de diensten te combineren.
Zo zijn ze o.a. aan het onderzoeken of bedrijven via Whatsapp reclame kunnen gaan sturen.
Dit zou namelijk veel effectiever zijn dan een nieuwsbrief omdat meer mensen hun Whatsapp in de gaten houden in tegenstelling tot hun mail.
Naar verwachting zou je medio dit jaar kunnen verwachten dat Whatsapp dit mogelijk maakt.
En om het nog makkelijker te maken willen ze dit aan het Facebook advertentiecentrum toevoegen.

Zo beheer je niet van 2 maar zelfs 3 kanalen je advertenties in 1 tabblad.
Dit zou dus overzicht geven en makkelijker te beheren moeten zijn.
Naar alle waarschijnlijkheid zal er dan betaald worden op basis van CPV.
Dit houd in dat je geen kosten hebt als een klant het whatsapp bericht niet opent.
RECENTE BERICHTEN

De voordelen van een samenwerking met een marketing bureau
Heb je wel eens overwogen om een marketing bureau in te schakelen? Er zijn veel voordelen aan verbonden. In dit blogartikel bespreken we er enkele.

Interessante online marketing diensten voor MKB organisaties
MKB organisaties hebben tegenwoordig veel keuze uit online marketing diensten. Zo zijn er verschillende manieren om beter gevonden te worden in zoekmachines, en kunnen leads

Wat doet een social media bureau
Wil je meer weten over wat social media bureaus doen? Lees dan dit blog artikel. Wij gaan dieper in op de werkzaamheden van een social

Hoe kan ik de voedselveiligheid verhogen in mijn horeca zaak?
Het is belangrijk als horecazaak om je bezig te houden met de voedselveiligheid binnen je horeca zaak. Een bedrijf dat je hierbij kan helpen is
Meer comfort in huis met elektrische zonwering
Wonen mag ook genieten zijn. Je eigen huis is een plek waar je tot rust kunt komen, helemaal jezelf kunt zijn en tijd door zal

Het toepassen van Online marketing data in jouw bedrijf
De wereld digitaliseert in grote maten, vele bedrijven zijn nu online beschikbaar voor cliënten. Dit is zeer handig voor iedereen, maar wat wel kan tegenvallen