TOEKOMST VAN SOCIAL MEDIA
TOEKOMST VAN SOCIAL MEDIA
Er zijn veel veranderingen te zien op social media.
Zowel via het adverteren als gewoon via het liken en sharen.
Wat is het toekomstperspectief?
Gezien de maatschappelijke rollen veel impact zullen hebben in 2021 op het gebied van social media verwachten wij ook dat andere ontwikkelingen gaan meespelen.
Neem bijvoorbeeld TikTok zij zullen in 2021 geen uitdager meer zijn maar juist echt gaan behoren tot de grote techgiganten. In 2017 werd dit al voorspeld maar het zal in 2021 echt waarheid gaan worden. Dit betekent dat de chinezen steeds dichterbij komen om die rol over te nemen in heel de wereld.
Daarnaast zal de draai naar kwalitatieve content steeds meer toe gaan nemen.
In de 2de periode van dit jaar zagen we dat al steeds meer voorbijkomen.
Hierdoor zullen bedrijven ook steeds meer geld uit gaan geven aan contentmarketing.
Het draait dus niet meer om een simpele aanbieding maar juist meer om wat onderscheidt mijn bedrijf van de concurrent. Denk hierbij aan de komst van steeds meer influencers die de producten gaan promoten. Zo bereiken de bedrijven een beter doelpubliek wat ook echt om de niche is gefocust.

Hoe ging dit in 2020?
De macht over social media verdwijnt van de techgigant zoals bijvoorbeeld een facebook naar de gebruiker. Waardoor de gebruiker de controle krijgt over de data en daarmee de privacy van gebruikers beter gewaarborgd wordt. Meer dan ooit hebben de techgiganten in het stof moeten bijten om zo hun beleidsregels aan te passen.
De doorbraak van human agency.
De gebruiker heeft steeds meer invloed gekregen om te bepalen welke persoonlijke gegevens hun waarden aan hechten en welke niet. Hierdoor verliezen techgiganten een heleboel informatie. Wellicht dat in de toekomst betaalde social media platformen gaan ontstaan omdat steeds meer gebruikers het zat zijn om hun privacy op te geven voor een gratis platform. Zij betalen liever een nader te bepalen bedrag dan dat hun privacy in het geding komt.
Er ontstaat meer regulering.
Door de toenemende druk van de gebruiker zelf zie je dat er een trend ontstaat naar regulering. Ook zie je dat de overheden en belangenorganisaties zich hiermee steeds meer gaan bemoeien. Neem als voorbeeld het “big-tech”- verhoor in Amerika waar facebook bij moest aansluiten. Raar maar waar steeds meer platformen pleiten ook voor meer regulering. Naar verwachting zal dit in 2021 nog verder worden opgebouwd.
Advertenties Whatsapp Business
Whatsapp is druk bezig om via Whatsapp Business profielen advertenties mogelijk te maken.
Nu kun je gegevens zoals bedrijfsnaam, website en telefoonnummer al zien.
Maar ook onderzoeken ze de mogelijkheid om meteen een aanbieding naar de klant te kunnen steren.
Deze heb je bijvoorbeeld op Facebook staan en kun je dan weer snel invoegen via Whatsapp zodat de klant nog sneller bij het juiste product komt.

RECENTE BERICHTEN

De voordelen van een samenwerking met een marketing bureau
Heb je wel eens overwogen om een marketing bureau in te schakelen? Er zijn veel voordelen aan verbonden. In dit blogartikel bespreken we er enkele.

Interessante online marketing diensten voor MKB organisaties
MKB organisaties hebben tegenwoordig veel keuze uit online marketing diensten. Zo zijn er verschillende manieren om beter gevonden te worden in zoekmachines, en kunnen leads

Wat doet een social media bureau
Wil je meer weten over wat social media bureaus doen? Lees dan dit blog artikel. Wij gaan dieper in op de werkzaamheden van een social

Hoe kan ik de voedselveiligheid verhogen in mijn horeca zaak?
Het is belangrijk als horecazaak om je bezig te houden met de voedselveiligheid binnen je horeca zaak. Een bedrijf dat je hierbij kan helpen is
Meer comfort in huis met elektrische zonwering
Wonen mag ook genieten zijn. Je eigen huis is een plek waar je tot rust kunt komen, helemaal jezelf kunt zijn en tijd door zal

Het toepassen van Online marketing data in jouw bedrijf
De wereld digitaliseert in grote maten, vele bedrijven zijn nu online beschikbaar voor cliënten. Dit is zeer handig voor iedereen, maar wat wel kan tegenvallen